Peraturan Ulasan

Untuk dapat memberikan ulasan dalam Media Islam, anda mesti mendaftar terlebih dahulu. Kami berkeras agar anda mematuhi peraturan dan polisi yang diperincikan di bawah.

Dengan menyetujui peraturan ini, anda menjamin bahawa anda tidak akan menyiarkan ulasan yang lucah, berorientasikan seksual, kebencian, mengancam, menghasut atau melanggar undang-undang.

Spam dilarang sama sekali. Ulasan yang tidak senonoh dan penghinaan tidak akan ditoleransi.

Jangan memberi mengulas sekadar untuk memberi ulasan. Sekiranya anda tidak mempunyai apa-apa untuk dikatakan tentang perkara tertentu, maka jangan membuat ulasan.

Hindari ulasan di luar topik, menyesatkan, dan ulasan berulang.

Pemilik www.mediaislam.net dan, atau pentadbirnya, berhak untuk membuang, menyunting, memindahkan atau menutup sebarang ulasan atau artikel untuk sebarang alasan.

Akibat Pelanggaran Peraturan

Kegagalan untuk mematuhi peraturan akan mengakibatkan penghentian hak memberi ulasan.

Semua anggota yang dilarang berhak untuk mengajukan rayuan, yang akan dipertimbangkan secara bebas. Anggota yang dilarang boleh membuat rayuan kepada pentadbir melalui admin@mediaislam.net

Sesiapa yang didapati terlibat dalam membuat ancaman, menghasut keganasan dan menyebarkan kebencian agama akan dilarang segera tanpa dibenarkan membuat rayuan yang boleh menyebabkan perkongsian maklumat dengan agensi penguatkuasaan tempatan.

Keahlian adalah hak istimewa, bukan hak mutlak. Penyalahgunaan hak istimewa ini akan membuat anda dilarang

Pelaporan Pelaksanaan

Sekiranya anda melihat ada ahli yang melanggar peraturan forum, anda boleh melaporkan orang tersebut terus ke admin@mediaislam.net. Semua maklumat yang dihantar kepada kami akan dirahsiakan.

Penafian

Walaupun pentadbir dan moderator Media Islam akan berusaha untuk menjauhkan semua ulasan yang tidak menyenangkan dari laman web ini, mustahil bagi kita untuk menyemak semua ulasan.

Semua ulasan menyatakan pandangan penulis, dan pemilik atau pentadbir www.mediaislam.net tidak akan bertanggungjawab terhadap isi kandungan ulasan.

Polisi Ulasan