Terengganu International Summit (TIS) 2023

Terengganu International Summit (TIS) 2023

๐˜‘๐˜ฐ๐˜ฎ ๐˜ฑ๐˜ข๐˜ฌ๐˜ข๐˜ต ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ง๐˜ต๐˜ข๐˜ณ ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ข๐˜ช-๐˜ณ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ข๐˜ช ๐˜ฌ๐˜ฆ ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜จ๐˜ณ๐˜ข๐˜ฎ ๐˜›๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜จ๐˜จ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ถ ๐˜๐˜ฏ๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ต๐˜ช๐˜ฐ๐˜ฏ๐˜ข๐˜ญ ๐˜š๐˜ถ๐˜ฎ๐˜ฎ๐˜ช๐˜ต (๐˜›๐˜๐˜š) 2023!

Sebuah Persidangan Antarabangsa Terengganu 2023 bertujuan untuk menyediakan platform kepada para sarjana, pakar dan pembuat dasar bagi membincangkan isu-isu kritikal berkaitan peranan Islam dalam masyarakat majmuk kontemporari, politik dan kesatuan Ummah, serta meneroka penyelesaian bagi cabaran yang dihadapi oleh umat Islam.

Program yang akan dirasmikan oleh YAB Menteri Besar Terengganu ini akan menampilkan tokoh-tokoh ilmuan, ahli politik dan pendakwah Islam antaranya :

๐Ÿ“Œ ๐˜๐ ๐’๐ž๐ง๐š๐ญ๐จ๐ซ ๐ƒ๐š๐ญ๐จโ€™ ๐’๐ž๐ซ๐ข ๐ƒ๐ซ. ๐‡๐ฃ. ๐™๐ฎ๐ฅ๐ค๐ข๐Ÿ๐ฅ๐ข ๐Œ๐จ๐ก๐š๐ฆ๐š๐ ๐š๐ฅ-๐๐š๐ค๐ซ๐ข (๐Œ๐š๐ฅ๐š๐ฒ๐ฌ๐ข๐š)

๐Ÿ“Œ ๐ƒ๐ซ. ๐™๐š๐ค๐ข๐ซ ๐€๐›๐๐ฎ๐ฅ ๐Š๐š๐ซ๐ข๐ฆ ๐๐š๐ข๐ค (๐ˆ๐ง๐๐ข๐š)

๐Ÿ“Œ ๐ƒ๐ซ. ๐‡๐ฃ. ๐Œ๐ฎ๐ก๐š๐ฆ๐ฆ๐š๐ ๐‡๐ข๐๐š๐ฒ๐š๐ญ ๐๐ฎ๐ซ ๐–๐š๐ก๐ข๐ (๐ˆ๐ง๐๐จ๐ง๐ž๐ฌ๐ข๐š)

๐Ÿ“Œ ๐๐ซ๐จ๐Ÿ. ๐ƒ๐ซ. ๐€๐›๐๐ž๐ฅ ๐‘๐š๐ก๐ข๐ฆ ๐€๐ฅ๐ข ๐Œ๐จ๐ก๐š๐ฆ๐ฆ๐ž๐ ๐ˆ๐›๐ซ๐š๐ก๐ข๐ฆ (๐’๐ฎ๐๐š๐ง)

Serta ๐˜๐ ๐“๐š๐ง ๐’๐ซ๐ข ๐ƒ๐š๐ญ๐จโ€™ ๐’๐ž๐ซ๐ข ๐“๐ฎ๐š๐ง ๐†๐ฎ๐ซ๐ฎ ๐‡๐š๐ฃ๐ข ๐€๐›๐๐ฎ๐ฅ ๐‡๐š๐๐ข ๐€๐ฐ๐š๐ง๐  yang akan menyampaikan ucaptama. Program ini akan diadakan pada ๐Ÿ ๐‰๐ฎ๐ง ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ‘ nanti di Dewan Konvensyen, Taman Tamadun Islam, Kuala Terengganu.

Pada masa serangan Islamofobia dan tekanan ke atas kepentingan Islam dan penganutnya masih berterusan dan dilihat semakin kuat, persidangan anjuran Kerajaan Negeri Terengganu yang menghimpunkan tokoh-tokoh ilmuwan, pendakwah dan politik Islam dari dalam dan luar negara ini dilihat sangat relevan dan kena pada masanya.

Persidangan ini akan mewacanakan peranan Islam dengan sifatnya yang komprehensif, dalam memperkukuh keharmonian antara masyarakat berbilang kaum dan agama; serta menjadi teras kepada sesebuah pemerintahan dan pentadbiran.

Semua dijemput hadir.

Sahkan kehadiran anda sekarang!

http://tiny.cc/RSVP_TIS2023

Isu Semasa