‘Dalam Operasi Bersama’ – Rangkuman Mujahiddin – Hari ke-226

‘Dalam Operasi Bersama’ – Rangkuman Mujahiddin – Hari ke-226

Seperti yang berlaku dalam beberapa hari lepas, operasi hari ini juga termasuk serangan bersama yang diselaraskan antara Briged Al-Qassam dan Briged Al-Quds.

Walaupun kerjasama sedemikian telah berlaku sejak permulaan perang, sifat dan kekerapan mereka telah meningkat sejak serangan terbaru Israel ke atas Jabaliya, Zaytoun, Nuseirat dan Rafah.

Ini menerangkan pertindihan antara kenyataan di bawah, yang dikeluarkan oleh kedua-dua kumpulan dan disampaikan melalui saluran Telegram mereka.

Apa yang dirujuk oleh rakyat Palestin, dan sekutu serantau mereka sebagai ‘Perpaduan Dataran’ kini sedang dijalankan di Gaza setiap hari.

Di bawah adalah kenyataan terbaru oleh dua pasukan Mujahiddin utama di Gaza, dan Gerakan Mujahiddin Lubnan Hizbullah.

Kenyataan itu disampaikan melalui saluran Telegram mereka dan diterbitkan di sini dalam bentuk asalnya.

Briged Al-Qassam (Hamas)

“Briged Al-Qassam mengebom pasukan musuh yang ditempatkan di dalam lintasan darat Rafah di selatan Semenanjung Gaza dengan peluru mortar.

“Briged Al-Qassam menyasarkan kereta kebal Zionis Merkava 4 dengan peluru Al-Yassin 105 di sebelah Masjid Syuhada Imad Aqel di Kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza.

“Dalam operasi bersama antara pejuang Briged Al-Qassam dan Saraya Al-Quds di kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza, para pejuang bertempur dengan pasukan khas Zionis yang berlindung di belakang Masjid Syuhada Imad Aqel, mengakibatkan kematian dan kecederaan di kalangan anggotanya.

“Mereka juga menghapuskan satu lagi pasukan di Jalan Albania dan meletupkan bahan letupan pada kereta kebal Zionis Merkava di Jalan Ajrama.”

Briged Al-Quds (Jihad Islami)

“Dengan kerjasama Briged Al-Qassam, kami mengebom ibu pejabat pemerintah operasi di timur Jabaliya di utara Semenanjung Gaza dengan beberapa peluru mortar.

“Mujahiddin kami melakukan rondaan kaki Zionis dengan mesingan di Jalan Al-Tarans di kem Jabaliya, mengesahkan bahawa mereka menyebabkan anggota peronda itu terbunuh atau cedera.

“Mujahiddin kami berjaya meletupkan bahan letupan Barq-shock pada kereta kebal Merkava 4 berhampiran stesen Tamraz di kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza hari ini pada waktu subuh.

“Saraya Al-Quds mengebom penempatan Sderot dengan serangan roket sebagai tindak balas terhadap jenayah musuh terhadap rakyat kita.

“Kami terlibat dalam pertempuran sengit dengan mesingan dan peluru anti-kereta kebal terhadap tentera dan kenderaan musuh Zionis di paksi kemajuan timur dan tenggara bandar Rafah.

“Kami mengebom dengan serpihan peluru mortar berkaliber 60 biasa, perhimpunan tentera dan kenderaan yang menyusup masuk ke kawasan kejiranan Al-Salam, timur Rafah.

“Kami menyasarkan perhimpunan tentera musuh dan kenderaan yang menyerang kawasan kejiranan Al-Salam di timur Rafah dengan rentetan peluru mortar berkaliber berat.

“Kami mengebom kumpulan kenderaan musuh di belakang Farmasi Talib di Jalan Al-Ternis di Kem Jabaliya dengan rentetan peluru mortar.

“Saraya Al-Quds menyasarkan perhimpunan musuh dengan beberapa peluru letupan Ababil.

“Kami mengebom perhimpunan kenderaan musuh dan askar di timur kem Jabaliya dengan peluru mortar.

“Dalam operasi bersama antara Briged Saraya Al-Quds dan Al-Qassam, pejuang kami dapat bertempur dengan pasukan khas Zionis yang bersembunyi di belakang Masjid Syuhada Imad Aqel di kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza, mengakibatkan kematian dan kecederaan anggotanya.

“Sekali lagi, dalam satu lagi operasi bersama antara Saraya Al-Quds dan Briged Al-Qassam, mujahiddin menyasarkan kereta kebal Merkava dan bertempur dengan pasukan infantri di sebelah kenderaan yang disasarkan itu, membunuh dan mencederakan anggotanya.

“Pejuang kita terlibat dalam pertempuran ganas dengan kenderaan dan tentera musuh Zionis dengan pelbagai senjata di paksi kemajuan Jabaliya di utara Semenanjung Gaza.

“Bersama Briged Al-Qassam, kami meletupkan kereta kebal “Merkava” dengan bahan letupan di Jalan Al-Ajarma di kem pelarian Jabaliya, utara Semenanjung Gaza.

“Kami, bersama-sama Briged Al-Qassam, menghapuskan pasukan khas Zionis di Jalan Al-Albani di Kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza.”

Hizbullah

“Pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan tapak Al-Rahib dengan peluru meriam.

“Selepas pengawasan dan pemantauan yang tepat terhadap pasukan musuh Israel di tapak Malikiya, dan apabila masuknya jip tentera Hummer, pejuang Mujahiddin Islam menyasarkannya dengan peluru berpandu, memukulnya secara langsung, memusnahkannya, dan menyebabkan anggotanya dibunuh atau cedera.

“Para pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan tapak Ramtha dengan senjata roket, memukulnya secara langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan peralatan pengintipan yang baru dipasang di tapak Ramia dengan senjata yang sesuai, memukulnya secara langsung dan memusnahkannya.

“Para pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan tapak Jal Al-Alam dengan peluru meriam, mengenainya secara langsung.

“Pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan peralatan pengintipan di tapak Malikiyah dengan senjata yang sesuai, memukulnya secara langsung.

“Pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan peralatan pengintipan baharu yang dinaikkan pada kren di tapak Malikiyah dengan senjata yang sesuai, memukulnya terus dan memusnahkannya.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, selepas memantau dan mengawasi sempadan yang teliti di kawasan Metulla dan apabila ketibaan tiga tentera musuh israel dan kemasukan mereka ke kedudukan sempadan mereka bertentangan dengan Lapangan Terbang Al-Khiam, menyasarkan mereka dengan peluru berpandu, memukul mereka dan menyebabkan kematian dan kecederaan di antara mereka.

“Para pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan markas kompeni peninjau dari Batalion 6551 Pasukan Simpanan Payung terjun Briged 551 (pasukan elit) di penempatan Metulla, mencapai serangan langsung, menyebabkan beberapa askar kafir terbunuh dan cedera.”

Palestin