Menembak Tepat, Tiga Pada Satu Masa – Mujahiddin – Hari 229

Menembak Tepat, Tiga Pada Satu Masa – Mujahiddin – Hari 229

Dalam video tipikal Al-Qassam atau Briged Al-Quds, askar Israel ditembak satu demi satu. Hari ini, tiga askar ditembak dalam operasi yang sama.

Tetapi apakah ini bermakna?

Al-Qassam telah membangunkan senapang sniper sendiri, yang dipanggil Al-Ghoul. Ia adalah penambahbaikan senapang sedia ada yang mampu mengenai sasaran pada jarak hampir dua kilometer.

Operasi tunggal yang melibatkan Al-Ghoul agak rumit, kerana ia memerlukan beberapa pejuang Qassam, menilai kawasan, menentukan sasaran, sering membuat perlindungan kepada pejuang yang melakukan serangan hendap sebenar, dan banyak lagi.

Bagi Al-Qassam untuk dapat menjatuhkan tiga askar secara serentak, ini bermakna tiga penembak tepat terlibat dan pejuang di utara Gaza kini beroperasi pada tahap keselesaan yang belum pernah terjadi sebelumnya sejak permulaan perang.

Di bawah adalah kenyataan terbaru oleh dua pasukan Penentangan utama di Gaza, dan Gerakan Penentangan Lubnan Hizbullah.

Kenyataan itu disampaikan melalui saluran Telegram mereka dan diterbitkan di sini dalam bentuk asalnya.

Briged Al-Qassam (Hamas)

“Briged Al-Qassam menyasarkan dua jentolak tentera jenis D9 dengan peluru Al-Yassin 105 dan alat letupan Shuath di kawasan kejiranan Brazil di sempadan Palestin-Mesir di tenggara bandar Rafah.

“Briged Al-Qassam menyasarkan pengangkut anggota berperisai Zionis dengan peluru berpadanan di sekitar Pintu Salah Al-Din di tenggara Rafah di selatan Semenanjung Gaza.

“Dalam operasi kompleks, pejuang Al-Qassam dapat menyerang hendap rondaan infantri Zionis yang terdiri daripada 10 tentera dalam serangan hendap malam dengan menyasarkan mereka dengan alat letupan Ra’adiyah dan membaling bom tangan.

“Apabila pasukan penyelamat tiba, pejuang kami meletupkan bahan letupan Shuath, mengakibatkan anggota dua pasukan itu terbunuh dan cedera berhampiran Sekolah Pertanian di utara Beit Hanoun di utara Semenanjung Gaza.

“Briged Al-Qassam memusnahkan kereta kebal Zionis Merkava dengan peluru Al-Yassin 105 berhampiran bangunan Bahloul di kawasan kejiranan Brazil di tenggara bandar Rafah.

“Briged Al-Qassam menyasarkan jentolak tentera jenis D9 dengan peluru Al-Yassin 105 di kawasan kejiranan Brazil di sempadan Palestin-Mesir di tenggara bandar Rafah.

“Pejuang Al-Qassam dapat menembak tiga tentera Zionis di utara Beit Hanoun di utara Semenanjung Gaza.

“Briged Al-Qassam menyasarkan kereta kebal Zionis Merkava dengan peluru Al-Yassin 105 di kawasan kejiranan Brazil, tenggara bandar Rafah, selatan Semenanjung Gaza.

“Pejuang Al-Qassam menghapuskan dua tentera Zionis dari jarak dekat di kawasan kejiranan Brazil, tenggara bandar Rafah.

“Briged Al-Qassam mengebom perhimpunan pasukan musuh di tapak Pentadbiran Awam di timur bandar Jabaliya di utara Semenanjung Gaza dengan peluru mortar.”

Briged Al-Quds (Jihad Islam Palestin)

“Kami menjatuhkan dron Zionis dan mengawalnya ketika ia menjalankan misi risikan di utara Semenanjung Gaza.

“Kami mengebom tapak musuh di garisan bekalan paksi Netzarim, selatan Kota Gaza dengan peluru mortar.”

Hizbullah

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada 12:00 tengah hari Rabu, 22-05-2024, menyasarkan tapak Al-Sadh dengan senjata peluru artileri, mengenainya secara langsung.

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada pukul 16:00 pada hari Rabu, 22-05-2024, menyasarkan sebuah bangunan yang digunakan oleh tentera musuh di penempatan Avivim dengan senjata yang sesuai dan mereka terus memukulnya.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 05:15 PM pada hari Rabu, 22-05-2024, menyasarkan tapak Al-Samaqa di bukit Kfar Shuba Lubnan yang diduduki dengan senjata roket, memukulnya secara langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 05:25 petang Rabu, 22-05-2024, menyasarkan tapak Al-Baghdadi dengan senjata roket, mengenainya secara langsung.

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada tengah hari Rabu, 22-05-2024, menyasarkan sebuah bangunan yang digunakan tentera musuh di penempatan Kfar Giladi dengan senjata roket.

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada 6:38 petang Rabu, 22-05-2024, menyasarkan tapak Jal Al-Alam dengan peluru meriam, mengenainya secara langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 7:55 malam Rabu, 22-05-2024, menyasarkan Bukit Al-Tahyat dengan senjata roket, mengenainya secara langsung.

“Mujahiddin Islam melancarkan serangan udara dengan dron serangan ke atas kedudukan artileri Batalion 403 yang baru ditubuhkan di selatan Beit Hillel, di mana lokasi dan kedudukan pegawai dan askarnya disasarkan dan sasaran telah dipukul dengan tepat.”

Palestin