(Video) Briged Al-Qassam: Netanyahu Meninggalkan Komander Dalam Tahanan

(Video) Briged Al-Qassam: Netanyahu Meninggalkan Komander Dalam Tahanan

Briged Izz al-Din Al-Qassam, sayap tentera gerakan mujahiddin Palestin Hamas, telah mengumumkan penangkapan seorang komander kanan tentera Israel yang masih dalam tawanan di tengah-tengah keengganan Perdana Menteri Benjamin Netanyahu untuk mencapai perjanjian dengan Hamas untuk membebaskan tawanan. di Gaza.

Menurut rangkaian berita Al-Quds Palestin, Briged Al-Qassam pada Khamis mengeluarkan rakaman bertajuk “Pemimpin yang meninggalkan komander tenteranya dalam tahanan.”

Al-Qassam berkata bahawa pejuangnya telah menangkap komander Briged Selatan di Bahagian Gaza Jeneral Asaf Hamami pada 7 Oktober, sambil menambah bahawa dia cedera semasa operasi itu.

Kumpulan mujahiddin Palestin memberi amaran dalam videonya bahawa masa semakin suntuk untuk pembebasan komander yang ditangkap.

Hamas menangkap kira-kira 250 orang termasuk Israel semasa Operasi Ribut Al-Aqsa yang tidak pernah berlaku sebelum ini pada 7 Oktober.

Pergerakan itu membebaskan berpuluh-puluh tawanan di bawah perjanjian gencatan senjata sementara pada akhir tahun lepas, tetapi telah mengatakan bahawa beberapa yang lain telah terbunuh dalam serangan Israel di Gaza.

Kemarahan orang ramai memuncak di Israel atas keengganan Netanyahu untuk mencapai perjanjian gencatan senjata kekal dengan Hamas untuk memastikan pembebasan tawanan yang masih ada.

Rakyat Israel telah beberapa kali mengadakan protes menuntut PM mereka berundur.

Palestin