‘Serangan Hendap Ketat’ – Mujahiddin – Hari 231

‘Serangan Hendap Ketat’ – Mujahiddin – Hari 231

Ini adalah sebahagian daripada ‘serangan hendap ketat’ di Beit Lahia, yang diumumkan oleh Briged Al-Qassam pada hari Jumaat.

Peluru Al-Yassin-105, peluru tandem, dan alat letupan Shuath masing-masing menyasar dan memusnahkan dua kereta kebal Merkava-4 Israel dan jentolak tentera D-9.

Adalah penting untuk diperhatikan bahawa Beit Lahia adalah bandar paling utara Palestin, hanya dalam jarak yang singkat dari pagar yang memisahkan Gaza yang dikepung dari Israel.

Ia adalah salah satu kawasan pertama yang kononnya ditakluki oleh Israel pada awal perang.

Di bawah adalah kenyataan terbaru oleh dua pasukan Mujahiddin utama di Gaza, dan Gerakan Mujahiddin Lubnan Hizbullah.

Kenyataan itu disampaikan melalui saluran Telegram mereka dan diterbitkan di sini dalam bentuk asalnya.

Briged Al-Qassam (Hamas)

“Briged Al-Qassam menyasarkan dua kereta kebal Zionis Merkava-4 dengan dua peluru Al-Yassin 105 di Jalan Al-Ajarma di Kem Jabalia, utara Semenanjung Gaza.

“Briged Al-Qassam meletupkan kereta kebal Zionis Merkava-4 menggunakan alat letupan Shuath di kawasan kejiranan Al-Qasasib di kem Jabaliya, di utara Semenanjung Gaza.

“Briged Al-Qassam menyasarkan 3 kereta kebal Zionis dengan peluru Al-Yassin 105 dan bahan letupan Shuath di kawasan Tabet Zari’, timur laut bandar Rafah di selatan Semenanjung Gaza.

“Pejuang Al-Qassam memikat pasukan khas Zionis ke pintu masuk terowong, bertempur dengan mereka pada jarak sifar, meletupkan bahan letupan anti-kakitangan pada mereka, menyebabkan mereka terbunuh dan cedera, di utara Kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza .

“Pejuang Al-Qassam menyelinap seorang askar Zionis di dalam sebuah rumah di utara kem Jabalia di utara Semenanjung Gaza.

“Pejuang Al-Qassam menyasarkan kereta kebal Zionis Merkava-4 dengan alat letupan Shuath di utara kem Jabalia di utara Semenanjung Gaza.

“Briged Al-Qassam menyasarkan kereta kebal Zionis Merkava dengan peluru Al-Yassin 105 dan jentolak tentera D9 dengan peluru Tandem di sekitar Pintu Salah Al-Din, selatan bandar Rafah, selatan Semenanjung Gaza.

“Briged Al-Qassam mengebom kumpulan pasukan musuh dengan peluru mortar berkaliber berat di paksi Netzarim, selatan Kota Gaza.

“Pejuang Al-Qassam menembak dua tentera Zionis di paksi kemaraan dalam projek Beit Lahia di utara kem Jabalia di utara Semenanjung.

“Dalam serangan hendap ketat di kawasan projek Beit Lahia di utara Strip:

“Pejuang Al-Qassam menyasarkan dua kereta kebal Merkava 4 dan jentolak tentera D9 menggunakan peluru Al-Yassin 105, peluru tandem, dan alat letupan Shuath pada jarak dekat.”

Briged Al-Quds (Jihad Islam Palestin)

“Kami menyasarkan, dengan peluru berpandu 107mm, perhimpunan tentera musuh Zionis di sekitar Hospital Persahabatan Turki, dan kami mencapai pukulan langsung.

“Kami mengebom tentera musuh dan memajukan kenderaan di sekitar Pintu Salah Al-Din, selatan bandar Rafah, dengan serangan roket 107mm.”

Hizbullah

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada pukul 23:35 malam Khamis, 23-05-2024, menyasarkan peralatan pengintipan di tapak Bayad Blida dengan senjata yang sesuai, memukulnya secara langsung dan memusnahkannya.

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada 05:20 petang Jumaat, 24-05-2024, menyasarkan tapak Al-Malikiyah dengan dua peluru berpandu Burkan, mengenainya secara langsung.

“Pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan sebuah bangunan yang digunakan oleh tentera musuh di penempatan Margaliot dengan senjata roket.

“Para pejuang Mujahiddin Islam menyerang kereta kebal Merkava di hutan Shtula selepas kereta kebal yang musnah semalam diganti.

“Mereka menyasarkannya dengan peluru berpandu semasa ia bergerak, membawa kepada kemusnahan dan menyebabkan anak kapal terbunuh dan cedera.

“Apabila tentera musuh diperhatikan bergerak mengelilingi kereta kebal yang musnah, pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan mereka dengan peluru meriam dan memukul mereka secara langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 06:30 PM pada hari Jumaat, 24-05-2024, menyasarkan ibu pejabat Syarikat Sempadan di berek Doviv dengan peluru berpandu Falaq, mengenainya secara langsung.

“Pejuang Mujahiddin Islam menyasarkan, pada hari Jumaat 24/5/2024, sebuah bangunan di mana pasukan perisikan tentera ditempatkan di penempatan Al-Manara yang mengandungi peralatan pengintip teknikal, dengan senjata yang sesuai dan ia dipukul terus, yang menyebabkan kepada kemusnahan peralatan pengintip.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 07:30 malam pada hari Jumaat, 24-05-2024, menyasarkan tapak Ramtha di perbukitan Kfar Shuba Lubnan yang diduduki dengan senjata roket, mengenainya secara langsung.

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada hari Jumaat, 24-05-2024, melancarkan serangan dron dan menyasarkan markas batalion roket dan artileri di berek Yoav, mengenai kedudukan dan kediaman pegawai dan askar musuh dengan tepat.

“Pejuang Mujahiddin Islam, pada hari Jumaat, 24-05-2024, melancarkan serangan udara menggunakan dron letupan pada hari Jumaat, 24 Mei 2024, menyasarkan ibu pejabat Divisyen ke-91 yang baru ditubuhkan di Eilit, menyasarkan lokasi di mana musuh pegawai dan askar ditempatkan dan memukul mereka dengan tepat.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 9:30 malam pada hari Jumaat, 24-05-2024, menyasarkan markas Batalion Sahel Briged ke-769 di pangkalan Beit Hillel dengan peluru berpandu Falaq, mengenainya secara langsung.”

Palestin