Penerimaan Rakyat Melaka Terhadap PN Amat Baik

Penerimaan Rakyat Melaka Terhadap PN Amat Baik

Tan Sri Muhyiddin Yassin mendapati penerimaan masyarakat di Melaka terhadap Perikatan Nasional (PN) adalah amat baik.

Malah, Pengerusi PN itu berkata, mereka berharap beliau terus menjadi pemimpin dan membantu memulihkan negara ini.

“Persinggahan Abah ketika sarapan pagi, minum petang serta solat di masjid dan surau di sekitar Melaka di hari terakhir kempen Pilihan Raya Negeri Melaka.

“Alhamdulillah, penerimaan masyarakat Melaka adalah amat baik.

“Mereka bersyukur dan menghargai jasa Abah dan Kerajaan Perikatan Nasional yang prihatin membantu mereka ketika negara dilanda pandemik COVID-19 sejak awal tahun 2020.

Harapan mereka semoga Abah terus menjadi pemimpin dan membantu memulihkan negara ini.

“Ayuh Melaka, mari kita terus berikan sokongan kepada calon-calon Perikatan Nasional esok!” katanya dalam hantaran Facebook, hari ini.

PN yang bertanding buat kali pertama dalam PRN Melaka meletakkan calon di kesemua 28 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dengan parti komponennya Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu) bertanding di 15 kerusi manakala PAS lapan, dan Gerakan lima.

Gabungan parti itu juga mencatatkan sejarah dalam dunia politik tanah air apabila menamakan Datuk Mas Ermieyati Samsudin sebagai calon Ketua Menteri Melaka apabila PN menang PRN Melaka kelak.

Langkah itu menyaksikan buat julung-julung kalinya seorang wanita dinamakan sebagai calon Ketua Menteri di negara ini, sekali gus membuktikan komitmen PN menaikkan martabat pemimpin wanita khususnya di Melaka.

Berdasarkan penerimaan dan sambutan hangat rakyat Melaka, PN pasti dapat meraih kerusi majoriti yang diperlukan untuk membentuk kerajaan negeri.

Rata-rata rakyat Melaka sudah bosan dengan retorik kosong Pakatan Harapan (PH) yang terbukti gagal melunaskan janji-janji yang ditabur pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).

Mereka juga sudah jelak dengan perangai pemimpin-pemimpin Barisan Nasional (BN) dan UMNO yang sentiasa bertelagah dan berebut kuasa sehingga mencetuskan PRN Melaka ketika pandemik COVID-19 masih belum reda.

Melihat kepada prestasi buruk PH dan BN, maka tidak hairanlah PN yang diterajui oleh Muhyiddin pasti menjadi pilihan rakyat Melaka esok.

Kerajaan PN telah membuktikan keupayaan menangani krisis pandemik COVID-19 di peringkat Pusat dan pentadbiran PN di bawah Mas Ermieyati pasti mengulangi kejayaan serupa di Melaka.

Politik