Operasi ‘Janji Benar’ Menunjukkan Kemahuan Rakyat Iran Di Arena Antarabangsa

Operasi ‘Janji Benar’ Menunjukkan Kemahuan Rakyat Iran Di Arena Antarabangsa

Pemimpin Tertinggi Revolusi Islam Iran Ayatollah Seyed Ali Khamenei bertemu dengan sekumpulan komander kanan Angkatan Tentera Iran pada hari Ahad.

Dalam perjumpaan itu, Pemimpin itu dengan tulus ikhlas merakamkan ucapan terima kasih kepada Angkatan Tentera di atas usaha dan pencapaian mereka baru-baru ini.

“Dengan rahmat Allah, Angkatan Tentera mempamerkan imej kebolehan dan kewibawaan mereka yang positif, serta perwakilan negara Iran yang terpuji, mempamerkan kemunculan kemahuan negara Iran di arena antarabangsa,” tegasnya.

Sambil menyampaikan ucapan tahniah Hari Tentera Darat dan juga ulang tahun penubuhan Kor Pengawal Revolusi Islam, Ayatollah Khamenei menegaskan bahawa pencapaian Angkatan Tentera negara baru-baru ini telah mewujudkan rasa kemuliaan dan keagungan tentang Islam Iran di hadapan mata dunia. dan pemerhati global.

Ayatollah Khamenei menegaskan bahawa jumlah peluru berpandu yang dilancarkan atau mengenai sasaran mereka, yang menjadi tumpuan musuh, adalah soalan kedua.

Isu utama, katanya, adalah menunjukkan kemunculan kemahuan rakyat Iran dan Angkatan Tentera di pentas global dan inilah yang mengecewakan pihak lain.

Pemimpin Revolusi Islam itu menghargai perancangan bernas yang dipamerkan oleh Angkatan Tentera dalam tindakan mereka.

“Pelbagai insiden dikaitkan dengan kos dan faedah.

Apa yang penting adalah untuk meminimumkan kos dan meningkatkan keuntungan melalui perancangan yang teliti, dan inilah yang dicapai oleh Angkatan Tentera dalam peristiwa baru-baru ini,” katanya.

Sambil menghargai usaha dan aktiviti Pengawal Revolusi, Tentera Iran, dan pasukan polis, Ayatollah Khamenei menasihati dan mengingatkan Angkatan Tentera untuk meneruskan usaha dan ikhtiar mereka untuk menghadapi permusuhan dan musuh dengan bergantung kepada kaedah yang inovatif dan kreatif.

“Anda tidak seharusnya berhenti walau sesaat kerana berhenti menandakan kemunduran.

“Oleh itu, inovasi dalam persenjataan dan strategi kami, serta mengiktiraf taktik musuh, mesti sentiasa berada dalam agenda.”

Pemimpin Revolusi Islam itu menekankan lagi keperluan untuk memartabatkan reputasi negara Iran di persada global.

“Pastikan bahawa dalam mengiktiraf individu yang berbakat dan berkemahiran, anda juga mengekalkan kepercayaan yang teguh kepada Tuhan Yang Maha Esa dan meletakkan kepercayaan anda kepada-Nya, memahami bahawa janji-Nya untuk membela orang-orang beriman adalah pasti dan tidak boleh dilanggar,” tambahnya.

Semasa perhimpunan itu, Mejar Jeneral Mohammad Bagheri, Ketua Turus Angkatan Tentera Iran, turut membentangkan laporan ringkas mengenai keadaan semasa kesiapsiagaan dan kehebatan Angkatan Tentera sambil merujuk kepada perkembangan penting 1402 SH dan juga minggu-minggu awal 1403. SH [2023-2024].

Ia juga termasuk Operasi Taufan Al-Aqsa dan Operasi Janji Benar sebagai tindakan menghukum terhadap rejim Zionis.

Iran