‘Kami Tewaskan Israel Dalam 60 Minit’ – Ucapan Abu Ubaida Pada Hari Ke-200 Perang

‘Kami Tewaskan Israel Dalam 60 Minit’ – Ucapan Abu Ubaida Pada Hari Ke-200 Perang

200 hari telah berlalu sejak permulaan perang genosida Israel ke atas Gaza.

Tentera Israel melakukan beribu-ribu pembunuhan beramai-ramai dan pelbagai jenis jenayah ngeri.

Mujahiddin Palestin bagaimanapun menunjukkan kekuatan yang tiada tolok bandingnya dan mampu mengalahkan tentera Israel secara strategik.

Abu Ubaida, jurucakap tentera bagi Briged Al-Qassam, sayap bersenjata pergerakan Mujahiddin Palestin Hamas, memberi ucapan pada hari ke-200 perang, untuk menggambarkan pencapaian Mujahiddin dan kegagalan tentera Israel yang penjenayah.

Di bawah adalah sorotan daripada ucapan Abu Ubaida, yang disampaikan melalui saluran Telegram Rangkaian Berita Mujahiddin dan diterbitkan di sini dalam bentuk asalnya:

Mengenai Rafah, Tawanan, Jordan, Iran, dan Kemenangan Palsu

“Musuh penjenayah terus cuba menyelamatkan imejnya, hanya untuk terus menerima malu dan aib.

“200 hari telah berlalu dan tentera Zionis masih terperangkap dalam paya Gaza, mengeksploitasi kesusahannya di lapangan untuk lebih banyak pembunuhan dan kemusnahan.

“Musuh masih terperangkap dalam paya Gaza, dan yang akan dituainya hanyalah kemarahan, dendam, rasa malu, dan kehinaan.

“Tentera penjajah gagal menentang mujahiddin kami dan rakyat kami selepas imejnya hancur di hadapan dunia.

“Kami berkata kepada Netanyahu: Kematian anda, berakhirnya pekerjaan anda, dan kejatuhan anda tidak dapat dielakkan, dan ratapan anda di hadapan dunia tidak akan mengubah imej anda.

“Kami di Briged Al-Qassam telah mendokumentasikan hanya sebahagian kecil daripada serangan wira kami terhadap musuh.

“Serangan dan penentangan kami akan berterusan selagi pencerobohan penjajah atau kehadirannya berterusan di setiap inci tanah kami.

“Dunia menyaksikan kekuatan pejuang kita dan serangan menyakitkan mereka bukan sahaja dalam menangkis serangan musuh tetapi juga semasa pengundurannya.

“Antara pembohongan kerajaan musuh ialah cuba memperdayakan dunia supaya mempercayai bahawa mereka telah menghapuskan Briged Al-Qassam dan hanya Briged Rafah yang kekal.

“Pasukan penjajah cuba menipu dunia supaya mempercayai bahawa mereka telah menghapuskan semua puak mujahiddin, dan ini adalah satu pembohongan besar.

“Dalam 200 hari, musuh hanya boleh mencapai pembunuhan beramai-ramai, kemusnahan, dan pembunuhan.

“Kekalahan yang dialami oleh tentera penjajah dalam masa 60 minit tidak dapat mengalahkan kami dalam 200 hari.

“Mereka mencari kemenangan khayalan di mana-mana, tetapi di mana sahaja mereka mencarinya, mereka mendapati kami di sana menumpahkan darah mereka.

“Serangan kami terhadap musuh akan diteruskan, menggunakan taktik yang diperbaharui selagi ia masih ada di setiap inci tanah kami.

“Dakwaan pendudukan mengaitkan kemenangan dengan memasuki Rafah dan memusnahkan sisa briged di sana hanyalah percubaan untuk merasakan kemenangan yang palsu.

“Tentera yang menumpukan pada pembunuhan kanak-kanak dan wanita, memusnahkan kubur, membalas dendam terhadap mayat syuhada, menyasarkan orang awam yang tidak bersalah, mengebom trak bantuan, dan membunuh anggota organisasi bantuan kemanusiaan antarabangsa dan tempatan adalah tanda tentera merasakan kekalahan yang ketara dan kekecewaan, tidak seorang pun yakin dengan pencapaian yang didakwa.

“Kami tidak akan melepaskan hak asasi rakyat kami, terutamanya penarikan diri, menarik balik kepungan, dan pemulangan orang yang dipindahkan ke rumah mereka.

“Pendudukan cuba mengelak semua janjinya dalam rundingan dan mahu mendapatkan lebih banyak masa.

“Senario Ron Arad mungkin senario yang paling mungkin berulang dengan tawanan musuh di Gaza.

“Bola berada di gelanggang mereka yang berkenaan, iaitu orang awam penjajah, tetapi masa adalah singkat, dan peluang untuk membebaskan tahanan adalah sedikit.

“Tekanan ketenteraan yang dipanggil hanya akan mendorong kita untuk berdiri teguh pada pendirian kita dan memelihara hak rakyat kita tanpa kompromi.

“Kepada keluarga tawanan Israel: Kami lebih jujur daripada kerajaan anda.

“Tol darah yang dibayar oleh rakyat kita hanya akan dipenuhi dengan rampasan hak semula jadi kita dan hak penentangan kita.

“Salah satu matlamat Taufan Al-Aqsa adalah untuk menyatukan rakyat dan arena kita selepas percubaan penjajah untuk mengasingkan perjuangan Palestin.

“Kami menghargai setiap usaha ketenteraan dan popular yang menyertai Taufan Al-Aqsa, dan kami memberi tabik hormat kepada barisan pertempuran di Lubnan, Yaman, dan Iraq.

“Reaksi histeria (zionis) terhadap tindakan penentangan dari pelbagai pihak menunjukkan kepentingan tindakan penentangan.

“Bagian hadapan mujahiddin yang paling utama ialah bahagian hadapan Tebing Barat, dan kami memberi tabik hormat kepada setiap inci bank bebas kami yang teguh.

“Jordan adalah daripada kami dan kami daripadanya; ia adalah salah satu arena Arab yang paling penting dari segi penglibatan popular dan awam dan ia menduduki fikiran musuh dengan ketara.

“Tindak balas Iran dalam saiz dan sifatnya, menetapkan peraturan baharu dan mengganggu pengiraan penjajah, dan kami menyeru rakyat negara kami untuk meningkatkan gerakan sokongan mereka untuk mujahiddin.”

Abu Ubaida mengakhiri ucapannya dengan menyeru rakyat negara kita untuk meningkatkan gerakan sokongan mereka untuk mujahiddin.

Di bawah adalah kenyataan terbaru oleh Briged Al-Quds dan Gerakan Penentangan Lubnan Hizbullah.

Kenyataan itu disampaikan melalui saluran Telegram mereka dan diterbitkan di sini dalam bentuk asalnya.

Briged Al-Quds (Jihad Islam)

“Kami mengebom ibu pejabat Divisyen ke-162 tentera musuh Zionis di sekitar Hospital Turki di paksi kemajuan Netzarim, selatan Gaza, menggunakan rentetan peluru mortar berkaliber berat.

“Kami mengebom perhimpunan pasukan musuh Zionis di tapak Al-Baidar di Jalan Al-Rashid, barat Kota Gaza, dengan peluru mortar.

“Petang ini, kami mengebom penempatan Sderot dengan serangan roket dengan kerjasama Briged Ansar.”

Hizbullah

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 01:40 tengah hari Selasa, 23-04-2024, melancarkan serangan udara gabungan menggunakan dron pengalihan dan penyerang.

Serangan itu menyasarkan ibu pejabat Briged Golani dan Unit Egoz 621 di Berek Shraga di utara bandar Akka yang diduduki, mengenai sasarannya dengan tepat.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 2:35 petang pada hari Selasa, 23-04-2024, menyasarkan perhimpunan tentera musuh Israel di sekitar tapak Al-Assi dengan senjata yang sesuai, memukulnya secara langsung.

“Para pejuang Mujahiddinn Islam, pada 4:10 petang pada hari Selasa, 23-04-2024, menyasarkan tapak Radar di Ladang Shebaa Lubnan yang diduduki dengan senjata roket, mengenainya secara langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 4:15 petang pada hari Selasa, 23-04-2024, menyasarkan perhimpunan tentera musuh Israel di hutan Ramim dengan peluru meriam, mencapai pukulan langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada 4:20 petang pada hari Selasa, 23-04-2024, menyasarkan perhimpunan tentera musuh Israel di Bukit Karantina dengan peluru meriam, mencapai pukulan langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada pukul 4:20 petang pada hari Selasa, 23-04-2024, menyasarkan tapak Ruwaisat al-Alam di bukit Kafr Shuba yang diduduki Lubnan dengan senjata peluru berpandu, mencapai serangan langsung.

“Para pejuang Mujahiddin Islam, pada pukul 8:00 malam pada hari Selasa, 23-04-2024, menyasarkan sebuah bangunan di mana tentera musuh Israel ditempatkan di penempatan Al-Manara dengan senjata yang sesuai, mencapai serangan langsung.”

Palestin