Operasi Janji Benar Sumber Keyakinan Dunia Islam

Operasi Janji Benar Sumber Keyakinan Dunia Islam

Operasi Iran pada 14 April terhadap kedudukan Israel di wilayah yang diduduki menjadikan umat Islam di seluruh dunia lebih yakin dengan keupayaan mereka untuk mengelak musuh, menurut ketua pasukan Sukarelawan Basij.

“Secara strategik, dunia Islam berkembang dan diberi penghormatan selepas Operasi Janji Benar kerana negara-negara Islam percaya bahawa mereka mampu mempertahankan hak mereka di bawah naungan Ummah Islam,” kata Brigedier Jeneral Gholamreza Soleimani semasa berucap pada majlis yang diadakan di ibu negara Tehran .

Iran melancarkan berpuluh-puluh dron dan peluru berpandu di wilayah yang diduduki awal bulan ini selepas rejim Israel menyerang premis diplomatik negara itu di Damsyik.

Peluru Iran ditentang oleh sistem pertahanan Israel, A.S., UK, Perancis, dan Jordan.

Walaupun begitu, rakaman udara dan video yang dirakam semasa serangan menunjukkan Tehran berjaya menyerang pangkalan tentera yang disasarkannya.

Pihak berkuasa Iran mengesahkan kedudukan dari Bukit Golan yang ditawan hingga ke padang pasir Negev telah musnah.

“Selepas operasi ini, pandangan terhadap negara Iran dan sistem Islam bertambah baik, yang dibuktikan dengan penemuan dan penyelidikan institusi pengajian strategik.

Operasi Janji Benar adalah paku dalam keranda Zionis, dan akibatnya pada masa hadapan adalah kebanggaan bagi umat Islam dan keras bagi Zionis,” tambah Jeneral Soleimani.

Beliau juga mengulas mengenai protes besar baru-baru ini yang diadakan di universiti Amerika untuk menuntut gencatan senjata di Gaza, menonjolkan bagaimana segala yang berlaku dalam beberapa bulan lalu telah menyedarkan orang di seluruh dunia tentang wajah sebenar Zionisme.

“Tanda-tanda kebangkitan dilihat pada rakyat Amerika, tetapi ia tidak mencukupi kerana presiden mereka secara terbuka mengancam negara-negara besar dunia dalam media,” katanya, sambil menambah bahawa rejim Israel tidak dapat bertahan 24 jam tanpa wang pembayar cukai Amerika yang digunakannya untuk pembunuhan beramai-ramai orang awam yang tidak bersalah.

Iran