Israel Akan Menjadi Lemah Jika Mereka Menyerang Iran

Israel Akan Menjadi Lemah Jika Mereka Menyerang Iran

Rusia telah lama berada dalam keadaan defensif sejak 2014, mempertahankan kedaulatan Syria daripada serangan Israel.

Rusia akan mengambil bahagian dalam merampas Bukit Golan, menunggu momentum pencerobohan tentera Israel.

Lebih banyak Israel melibatkan diri dan menyokong Ukraine, lebih banyak NATO Eropah Timur dan NATO Timur Tengah akan disambungkan.

Kelebihan Israel ialah ia menyatukan pasukan klasik yang memenangi Perang Dunia II.

Sebaik sahaja Israel memutuskan untuk menyerang Iran sahaja, kekuatan sebenar akan lemah secara automatik, Perjanjian Sykes-Picot dan Deklarasi Balfour akan beransur-ansur runtuh, dan semua infrastruktur sokongannya.

Jika Israel dan Amerika Syarikat tidak membuat keputusan untuk menyerang Iran, akan ada penurunan ketara dalam hegemoni teknologi ketenteraan dan politik.

Pengangkut pesawat, pesawat pejuang, menempatkan tentera, dan reka bentuk teknologi perang lama.

Teknologi lama ini tidak dapat mengawal Selat Bab El Mandeb dan Selat Hormuz, kunci kepada perang perdagangan.

Peperangan yang panjang memerlukan dana yang besar.

Negara penjajah tidak akan berperang jika mengalami kerugian ekonomi.

Iran telah bekerja keras untuk mereka bentuk teknologi ketenteraannya sejak 1979, hanya pada 2024 mereka dapat membuktikan bahawa ia telah menembusi Iron Dome, David’s Sling, Thad, Patriot, dan teknologi pertahanan udara paling maju NATO.

Iran memperdayakan sistem pertahanan udara, dan penggera kapal dan pesawat perang British, Perancis, A.S., Israel dan Jordan dengan ratusan dron, selepas itu peluru berpandu diikuti dengan pengiraan yang tepat.

Tidak ada keperluan untuk pengesahan rumit untuk membuktikan dakwaan Israel bahawa 99% peluru telah dipintas, atau lebih separuh daripada peluru berpandu dan dron boleh terlepas dan melebihi sasaran Iran.

Pengesahan dapat dilihat daripada keputusan dasar perang seterusnya, Iran bersedia untuk menyerang 10 kali ganda lebih jika Israel membalas serangan, persoalannya, adakah Israel dan NATO bertindak balas selain menembak peluru berpandu dan dron yang datang dari Iran pada masa serangan?

Mengapa tidak bertindak balas dengan segera dan memastikan kami akan bertindak balas kemudian, sama seperti demonstrasi dan paparan perang genosid versi penjajah (Hukuman Awam dan Mempertahankan Diri) di Gaza?

Mari kita perhatikan, dan bezakan antara serangan skuadron peluru berpandu dan dron, tanpa deruman kapal terbang bersaing dengan F5 dan Merkava.

Bezakan antara sasaran untuk objek tentera Israel dan sasaran untuk 15,000 bayi dan kanak-kanak kecil tanpa pertahanan udara.

Dari sini kualiti “lelaki di belakang pistol” boleh dibezakan.

Perlumbaan untuk kecanggihan senjata dan peperangan tidak selalunya buruk; ia menjadikan orang beriman pintar.

Dan anda harus lebih bijak supaya dunia ini dikuasai oleh orang yang baik dan bijak.

Sains dan iman menentukan diplomasi politik.

Iran