Bekas tentera Israel: Kami Menyasarkan Wanita Dan Kanak-Kanak Di Gaza

Bekas tentera Israel: Kami Menyasarkan Wanita Dan Kanak-Kanak Di Gaza

Temu bual yang dijalankan oleh saluran Amerika CBS News, Selasa, dengan bekas penembak tepat Israel yang berperang di Gaza, mendedahkan kekejaman tentera penjajah Israel di Semenanjung, selepas beliau mengesahkan bahawa tentera sengaja menyasarkan wanita dan kanak-kanak. sejak tercetusnya penaklukan terhadap Gaza pada 7 Oktober lalu.

Askar ini adalah bekas penembak tepat dalam Pasukan Khas Israel di Tebing Barat antara 2005 dan 2007, dan dia juga bertempur di Gaza, tetapi dia memecah kesunyian dalam wawancara itu, menekankan bahawa ramai yang mati di Gaza adalah wanita dan kanak-kanak, dan dibunuh dengan sengaja.

Askar itu menyatakan dalam temu bual bahawa tentera Israel menyasarkan orang awam tanpa amaran terlebih dahulu, sebagai sebahagian daripada kemusnahan seluruh kawasan di Semenanjung Gaza.

Dia menggambarkan adegan pemindahan orang dari pengeboman Israel, berkata, “Kami melihat orang tua dan kanak-kanak melarikan diri, dan peraturan pertunangan membenarkan kami melepaskan tembakan.”

Semasa perang, berpuluh-puluh gambar dan klip video menunjukkan askar penjajahan menyasarkan orang awam yang melarikan diri dari pengeboman, dan mayat wanita dan kanak-kanak di tepi jalan selepas menjadi sasaran penembak tepat penjajahan.

Askar itu menegaskan bahawa 3 tahanan Israel terbunuh semasa melarikan diri dari Gaza Disember lalu, oleh tentera Israel sambil membawa bendera putih, sambil menambah bahawa mereka telah dibunuh oleh “peluru tentera mereka” secara tidak sengaja.

Dia juga bercakap tentang apa yang dipanggil “pembunuhan beramai-ramai tepung” Februari lalu, di mana 100 rakyat Palestin terbunuh ketika cuba mendapatkan bantuan, mengkritik sokongan Amerika untuk Israel dalam perang, mengatakan bahawa “kalau tidak kerana (Presiden AS) Joe Biden sokongan kepada Israel, perang di Gaza tidak akan berterusan.” “.

Askar itu mengecam dakwaan tentera Israel yang memindahkan orang awam untuk melindungi mereka dan menggunakan mereka sebagai perisai manusia oleh Gerakan Penentangan Islam (Hamas), sambil menegaskan bahawa Israel melanggar hak asasi manusia dan melakukan jenayah perang di Gaza.

Israel telah melancarkan perang yang dahsyat ke atas Gaza sejak 7 Oktober, menyebabkan puluhan ribu orang mati syahid dan cedera, kebanyakannya kanak-kanak dan wanita, kemusnahan besar-besaran, dan kebuluran yang meragut nyawa kanak-kanak dan orang tua.

Israel meneruskan perangnya walaupun telah mengeluarkan resolusi gencatan senjata segera oleh Majlis Keselamatan, dan walaupun telah hadir di hadapan Mahkamah Keadilan Antarabangsa atas tuduhan melakukan pembunuhan beramai-ramai.

Palestin