Buat Pertama Kali – Mujahiddin Bahrain Melancarkan Serangan Ke Atas Israel

Buat Pertama Kali – Mujahiddin Bahrain Melancarkan Serangan Ke Atas Israel

Buat pertama kali sejak permulaan perang, Mujahiddin Islam di Bahrain telah mengisytiharkan tanggungjawabnya untuk serangan ke atas sasaran Israel di wilayah Eilat, di selatan Israel.

Ini adalah kali pertama kumpulan yang berpangkalan di Bahrain mengambil tindakan sebagai sebahagian daripada meningkatkan perpaduan serantau dengan Gaza.

Briged Ashtar berkata bahawa mereka telah memukul sasaran Israel menggunakan dron dan tindakan mereka dilakukan sebagai solidariti dengan “orang yang sabar dalam perjuangan Gaza”.

Briged Bahrain berkata dalam satu kenyataan pada hari Khamis bahawa sasarannya adalah ibu pejabat “syarikat yang bertanggungjawab untuk pengangkutan darat dalam entiti Zionis (Trucknet)”.

Walaupun kenyataan itu dibuat pada Khamis, operasi itu dijalankan pada 27 April lalu.

Kumpulan itu berkata bahawa mereka akan meneruskan serangan ke atas Israel sehingga perang berhenti.

Di bawah adalah kenyataan penuh oleh Saraya Al-Ashtar.

“Mujahiddin Islam di Bahrain – Saraya Al-Ashtar – mengumumkan penyasaran ibu pejabat syarikat yang bertanggungjawab untuk pengangkutan darat dalam entiti Zionis (Trucknet) di bandar Umm al-Rashrash di Palestin yang diduduki (Eilat), pada hari Selasa, 27 April 2024, menggunakan dron, untuk menyokong perjuangan Palestin dan sebagai solidariti dengan rakyat kita yang menentang di Gaza.

“Mujahiddin Islam di Bahrain menegaskan bahawa ia akan meneruskan gerakan dan sokongannya di semua bahagian untuk rakyat kita yang sabar dalam perjuangan Gaza dan ia tidak akan menghentikan operasinya sehingga pencerobohan zionis ke atas Gaza berhenti.”

Bahrin