Di Sekitar Masjid – Rangkuman Mujahiddin – Hari 228

Di Sekitar Masjid – Rangkuman Mujahiddin – Hari 228

Mujahiddin Al-Qassam membunuh dan mencederakan beberapa anggota tentera penjajah di sekitar Masjid Omar bin al-Khattab, menggunakan bom televisyen anti-personnel dan bom tangan.

Di bawah adalah kenyataan terbaru oleh dua pasukan Mujahiddin utama di Gaza, dan Gerakan Mujahiddin Lubnan Hizbullah.

Kenyataan itu disampaikan melalui saluran Telegram mereka dan diterbitkan di sini dalam bentuk asalnya.

Briged Al-Qassam (Hamas)

“Pejuang kami terlibat dalam pertempuran ganas untuk menghadapi pasukan penjajah yang menyerang Jenin, bersama saudara mereka dalam puak mujahiddin.

“Mujahiddin Al-Qassam dapat meletupkan alat anti-personnel dalam pasukan infantri Zionis, membunuh dan mencederakan anggotanya di tengah-tengah kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza.

“Selepas pulang dari barisan hadapan di timur kem Jabaliya di utara Semenanjung Gaza, pejuang Al-Qassam melaporkan menyasarkan 3 kereta kebal Zionis jenis Merkava dengan peluru Al-Yassin 105.

“Briged Al-Qassam mengebom ibu pejabat musuh di barat daya Bandar Gaza dengan peluru mortar.

“Selepas pulang dari barisan pertempuran di kawasan Tal Al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza, mujahiddin Al-Qassam melaporkan bahawa pasukan khas Zionis telah disasarkan di dalam sebuah rumah dengan peluru TBG anti-kubu, membunuh dan mencederakan anggotanya. .

“Selepas pulang dari barisan pertempuran di kawasan Tal Al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza, mujahiddin Al-Qassam melaporkan menyasarkan kereta kebal Zionis dengan alat tindakan gerila dan meletupkan bom televisyen anti-personnel dalam sekumpulan askar penjajah di lokasi yang sama di sekitar Masjid Omar Ibn Al-Khattab.

“Selepas mereka kembali dari barisan pertempuran di kawasan Tal al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza, pejuang Al-Qassam melaporkan menyasarkan 5 tentera Zionis dengan bom tangan dan menghapuskan mereka dari titik kosong di sekitar Omar bin al- Masjid Khattab.

“Selepas pulang dari barisan pertempuran di kawasan Tal al-Zaatar di utara Semenanjung Gaza, mujahiddin Al-Qassam melaporkan meletupkan bahan letupan “kejutan” terhadap beberapa askar pendudukan, menyebabkan mereka mati dan cedera di sekitar Masjid Al-Bashir .

“Mujahiddin Al-Qassam dapat menembak seorang askar Zionis di paksi Netzarim, barat daya Kota Gaza.”

Briged Al-Quds (Jihad Islam)

“Kami mengebom dengan peluru mortar berkaliber berat perhimpunan tentera dan kenderaan musuh Zionis di sekitar Sekolah Qasara di Juhr Al-Dik, timur laut Gabenor Tengah.

“Pejuang kami memerhatikan musuh memindahkan sejumlah tenteranya yang mati dan cedera melalui helikopter yang mendarat di tempat itu.

“Kami mengebom dengan peluru mortar biasa dan peluru berkaliber berat tentera dan kenderaan musuh Zionis di kawasan kemajuan timur dan tenggara bandar Rafah.

“Dalam operasi bersama Briged Syuhada Al-Aqsa, kami mengebom kumpulan kenderaan musuh dan tentera di belakang Sultan Studio di Kem Jabaliya dengan peluru mortar.

“Kami menyasarkan kumpulan kenderaan musuh dengan beberapa peluru letupan Ababil di timur kem Jabaliya.”

Hizbullah

“Untuk menyokong rakyat Palestin yang tabah di Semenanjung Gaza dan dalam solidariti dengan jihad mereka yang gagah dan terhormat, Mujahiddin Islam melakukan beberapa operasi terhadap tapak dan kedudukan tentera musuh Israel di sepanjang sempadan Lubnan-Palestin pada hari Selasa, 21-05 -2024, seperti berikut:

“- Sektor Timur:

Pada pukul 13:00, kedudukan di mana askar musuh Israel ditempatkan di tapak Ruwaisat Al-Qarn di Ladang Shebaa Lubnan yang diduduki disasarkan dengan peluru berpandu berpandu, mengenainya secara langsung dan menyebabkannya terbakar.

Pada 16:50, tapak Marj disasarkan dengan peluru meriam, mengenainya secara langsung.

Pada pukul 17:00, tapak Zebdine di Ladang Shebaa Lubnan yang dijajah telah disasarkan dengan senjata roket, mengenainya secara langsung.

“- Sektor Barat:

Pada jam 02:30, selepas memantau pergerakan musuh Israel dan mengekori mereka dengan teliti di tapak Rahib, sekumpulan askarnya diperhatikan bergerak di sekitar tapak dan menjadi sasaran pejuang Mujahiddin Islam dengan senjata roket dan peluru artileri.

Pada pukul 15:05, perhimpunan askar musuh Israel di sekitar tapak Rahib telah disasarkan dengan senjata roket.

Pada 16:04, tapak Malikiyah telah disasarkan dengan peluru meriam, mengenainya secara langsung.

Pada pukul 17:20, satu perhimpunan askar musuh Israel di Karantina Hill menjadi sasaran dengan peluru meriam.”

Palestin