Operasi Janji Benar Akan Memudahkan Kemenangan Palestin Di Gaza

Operasi Janji Benar Akan Memudahkan Kemenangan Palestin Di Gaza

Serangan Iran terhadap kedudukan Israel di wilayah yang diduduki adalah operasi yang tidak pernah berlaku sebelum ini dalam bentuk yang akan membantu rakyat Palestin dalam perjuangan mereka menentang rejim di Semenanjung Gaza yang dikepung, kata Timbalan Ketua Staf Angkatan Tentera Iran untuk Logistik pada Ahad.

“Keupayaan dan pengalaman yang kami perolehi semasa era Pertahanan Suci menjadi asas kepada serangan yang kami lakukan terhadap Israel.

“Insya-Allah ini akan menggalakkan dan membantu rakyat Palestin dalam perjuangan mereka menentang rejim,” kata Mejar Jeneral Mostafa Izadi semasa bercakap kepada pemberita di luar majlis di Tehran.

Pegawai tentera itu menambah bahawa Iran, sebagai sebuah negara yang berkuasa, memutuskan bila dan bagaimana ia harus bertindak balas terhadap ancaman musuh dengan bantuan dan bimbingan Pemimpin Revolusi Islam.

Pada 14 April, Iran melancarkan serangan dron dan peluru berpandu berskala besar terhadap kedudukan tentera di wilayah yang dijajah selepas Israel menyerang kedutaan Iran di Damsyik awal bulan itu.

Iran